Temat: Legenda o Lechu, Czechu i Rusie.
„Mój sen” - zachęcenie dziecka aby opowiedziało co mu się śniło.
-
Zabawy logopedyczne na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg
2. „Kocham Cię, Polsko” – R. daje dziecku biało-czerwone flagę, włącza melodię Kocham Cię, Polsko. Dziecko porusza flagą w rytm muzyki, tworzy własny układ choreograficzny. Następnie prezentują go rodzinie. R. nagradza choreografa drobnym upominkiem, np. naklejkami, cukierkiem itp.
3. „Zwiedzamy Polskę” – dziecko z rodzicem, rodzeństwem tworzą pociąg i ruszają po Polsce. Każdy przez chwilę jest lokomotywą i mówi, dokąd jedzie pociąg (wymienia nazwę polskiego miasta). Dzieci starają się zapamiętać nazwy wszystkich podanych miast i wymienić je na koniec zabawy.
4. „Dom ojczysty” – dziecko z rodzeństwem lub rodzicem budują domy z klocków.
5. „Mali żołnierze” – dziecko maszeruje dookoła pokoju, naśladując żołnierzy na defiladzie. Wysoko unosząc kolana i wymachując rękami. R. wydaje komendy, np. padnij (dziecko kładzie się na podłodze), czołgaj się (czołga się), powstań (wstaje), kyć się (chowa się za jakimś przedmiotem).
6. „Gdzie mieszkasz?” – znajomość własnego adresu zamieszkania. Dziecko kuca w domku (hula- -hoop). R. włącza dowolną muzykę i wypowiada polecenia: Na spacer idzie dziecko, które mieszka w / przy ulicy… (R. podaje nazwę miejscowości lub ulicy, R. wymienia różne ulice sprawdzając czy dziecko odpowiednio zareaguje). Dziecko, wychodzi z domku i porusza się w rytm muzyki tylko przy swoim adresie. Kiedy muzyka cichnie, wraca do domu.
7. „Biało-czerwoni” – zabawa z piłką. Dziecko siedzi po turecku, R. staje przed nim i rzuca piłkę, podając jakiś kolor. Gdy dziecko usłyszy czerwony lub biały, nie łapie piłki. Gdy kolor będzie inny, łapie piłkę i ją odrzuca.
8. Opowieść ruchowa „Zwiedzamy Polskę”
Krzyś i Hania wybierają się w podróż po Polsce. Pakują do plecaka ubranka (dzieci udają, że wkładają do plecaka ubrania). Wyruszają w podróż z ciężkim plecakiem (zakładają plecak na plecy, uginają się pod jego ciężarem). Jadą samochodem do Zakopanego (naśladują jazdę samochodem). Najpierw podziwiają piękne górskie krajobrazy (robimy „daszek” z rąk i podziwiamy widoki), potem wspinają się na Giewont (udajemy, że wspinamy się po górach- od przysiadu powoli wspinamy się na palce). Następnego dnia Hania i Krzyś jadą rowerem (naśladują jazdę rowerem) do Wrocławia. Zwiedzają ZOO. Zobaczyli już słonia (naśladujemy trąbienie), małpy (naśladujemy zachowanie małp) i lwa (naśladujemy ryczenie lwa). Są już zmęczeni wycieczką (udajemy zmęczenie) więc jadą samochodem (naśladują jazdę samochodem) do Gdańska. Tam mogą popływać w morzu (naśladujemy pływanie) i lepić babki z pisaku (naśladujemy zabawy w piasku). Kolejnego dnia wracają już samolotem do domu (naśladujemy lot samolotem).
9. Legenda o Lechu, Czechu i Rusie. Gniazdo Orła Białego.
https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0
Rozmowa z dzieckiem na temat legendy. Rodzic prowadzi rozmowę kierowaną zadając dziecku szereg pytań dotyczących obejrzanego filmu.
10. Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały
11. „Godło Polski” – R. prezentuje dziecku godło Polski, prosi o wymienienie charakterystycznych cech. Czytanie globalne wyrazu godło. Dzielenie na sylaby; wyróżnianie pierwszej i kolejnych głosek.
Następnie dziecko maluje na czerwonej kartce z bloku godło Polski palcami zanurzonymi w białej farbie. Dokleja koronę i wycina kształt godła, odrysowując szablon przygotowany przez R.
Podczas wykonywania pracy plastycznej zachęcam do słuchania piosenki pt. „Jestem Polakiem” – Niezwykłe Lekcje Rytmiki
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Do jutra Kochani😍
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz