niedziela, 7 listopada 2021

Temat: Legenda o Lechu, Czechu i Rusie.

 

Temat: Legenda o Lechu, Czechu i Rusie.

Mój sen” - zachęcenie dziecka aby opowiedziało co mu się śniło.

  1. Zabawy logopedyczne na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg


2. „Kocham Cię, Polsko” – R. daje dziecku biało-czerwone flagę, włącza melodię Kocham Cię, Polsko. Dziecko porusza flagą w rytm muzyki, tworzy własny układ choreograficzny. Następnie prezentują go rodzinie. R. nagradza choreografa drobnym upominkiem, np. naklejkami, cukierkiem itp.

3. „Zwiedzamy Polskę – dziecko z rodzicem, rodzeństwem tworzą pociąg i ruszają po Polsce. Każdy przez chwilę jest lokomotywą i mówi, dokąd jedzie pociąg (wymienia nazwę polskiego miasta). Dzieci starają się zapamiętać nazwy wszystkich podanych miast i wymienić je na koniec zabawy.

4. „Dom ojczysty” – dziecko z rodzeństwem lub rodzicem budują domy z klocków.

5. „Mali żołnierze” – dziecko maszeruje dookoła pokoju, naśladując żołnierzy na defiladzie. Wysoko unosząc kolana i wymachując rękami. R. wydaje komendy, np. padnij (dziecko kładzie się na podłodze), czołgaj się (czołga się), powstań (wstaje), kyć się (chowa się za jakimś przedmiotem).

6. „Gdzie mieszkasz?” znajomość własnego adresu zamieszkania. Dziecko kuca w domku (hula- -hoop). R. włącza dowolną muzykę i wypowiada polecenia: Na spacer idzie dziecko, które mieszka w / przy ulicy… (R. podaje nazwę miejscowości lub ulicy, R. wymienia różne ulice sprawdzając czy dziecko odpowiednio zareaguje). Dziecko, wychodzi z domku i porusza się w rytm muzyki tylko przy swoim adresie. Kiedy muzyka cichnie, wraca do domu.

7. „Biało-czerwoni” – zabawa z piłką. Dziecko siedzi po turecku, R. staje przed nim i rzuca piłkę, podając jakiś kolor. Gdy dziecko usłyszy czerwony lub biały, nie łapie piłki. Gdy kolor będzie inny, łapie piłkę i ją odrzuca.

8. Opowieść ruchowa „Zwiedzamy Polskę”

Krzyś i Hania wybierają się w podróż po Polsce. Pakują do plecaka ubranka (dzieci udają, że wkładają do plecaka ubrania). Wyruszają w podróż z ciężkim plecakiem (zakładają plecak na plecy, uginają się pod jego ciężarem). Jadą samochodem do Zakopanego (naśladują jazdę samochodem). Najpierw podziwiają piękne górskie krajobrazy (robimy „daszek” z rąk i podziwiamy widoki), potem wspinają się na Giewont (udajemy, że wspinamy się po górach- od przysiadu powoli wspinamy się na palce). Następnego dnia Hania i Krzyś jadą rowerem (naśladują jazdę rowerem) do Wrocławia. Zwiedzają ZOO. Zobaczyli już słonia (naśladujemy trąbienie), małpy (naśladujemy zachowanie małp) i lwa (naśladujemy ryczenie lwa). Są już zmęczeni wycieczką (udajemy zmęczenie) więc jadą samochodem (naśladują jazdę samochodem) do Gdańska. Tam mogą popływać w morzu (naśladujemy pływanie) i lepić babki z pisaku (naśladujemy zabawy w piasku). Kolejnego dnia wracają już samolotem do domu (naśladujemy lot samolotem).


9. Legenda o Lechu, Czechu i Rusie. Gniazdo Orła Białego.

https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0 

Rozmowa z dzieckiem na temat legendy. Rodzic prowadzi rozmowę kierowaną zadając dziecku szereg pytań dotyczących obejrzanego filmu.


10. Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały


https://youtu.be/xQk8p7XY23A


11. „Godło Polski” – R. prezentuje dziecku godło Polski, prosi o wymienienie charakterystycznych cech. Czytanie globalne wyrazu godło. Dzielenie na sylaby; wyróżnianie pierwszej i kolejnych głosek.

Następnie dziecko maluje na czerwonej kartce z bloku godło Polski palcami zanurzonymi w białej farbie. Dokleja koronę i wycina kształt godła, odrysowując szablon przygotowany przez R.

Podczas wykonywania pracy plastycznej zachęcam do słuchania piosenki pt. „Jestem Polakiem” – Niezwykłe Lekcje Rytmiki

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM


Do jutra Kochani😍


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz